Proiectul ECO JUNIOR 2015 in cadrul programului "Sa stii mai multe, sa fii mai bun!"

Esti cadru didactic implicat in proiect? Click aici.

1. Titlul proiectului:  ECO JUNIOR - 2015


2. Tipul proiectului: educatie ecologica

3. Organizator:

•    Asociatia DRUMETII MONTANE
•    Telefon: 0762325903
•    Persoana de contact: CANAVOIU ALEXANDRU

4. Durata proiectului: in functie de activitati, doar in cadrul Scoala Altfel.

5. Scopul proiectului

Educarea ecologica, dobandirea unei atitudini mediu-protective si implicarea in activitati eco-recreative a elevilor prin joc.

6. Localizarea proiectului:
- aer liber
- spatii inchise

7. Argument:

Interactiunea reprezentantiilor / organizatorilor ( adica profesrorii desemnati ) ai Asociatiei Drumetii Montane cu elevii prin iesiri in aer liber / sau organizare de activitati  este cea mai eficienta actiune de promovare a mediului inconjurator si a unui stil de viata sanatos. Formele de educatie in natura sunt un tip de activitate care pot indeplini cu succes obiective precum constientizarea opiniei publice asupra importantei conservarii naturii, atragerea si pregatirea viitorilor membrii ai echipei.

8. Cadrul didactic delegat se va implica in organizarea locala a activitatilor.

9. Desfasurarea activitatilor in aer liber sau in spatii inchise:
Fiecare elev,  care va participa la activitati in aer liber va avea un echipament format din:
-    imbracaminte si incaltaminte sport;
-    sticla de apa;
-    gustare .

ECO JUNIORII vor fi intampinati la locul desfasurarii proiectului de catre reprezentantii Asociatiei Drumetii Montane ( profesorii desemnati )  unde  vor marca si personaliza poligonul de activitati.

ECO JUNIORII vor fi impartiti in echipe, fiecare avand un nume (daca este cazul).

In continuare echipele vor participa la o activitate sau la mai multe activitati specifice in functie de alegerile delegatilor, elevii invatand ca este foarte important sa lucreze impreuna, sa se sprijine si sa dobandeasca cateva abilitati specifice.

10. Elevii vor forma un semicerc sau vor sta in banci (dupa caz), iar reprezentantii vor prezenta activitatile propuse.

11. ACTIVITATI PROPUSE

( se pot alege una sau mai multe activitati ):

11.1  Videoproiectii despre turism si ecologie

    In cadurul unor videoproiectii se vor prezenta diverse arii naturale protejate din tara noastra, diverse probleme de mediu si se vor discuta cu reprezentantii asociatiei sau cu profesorii pe aceste teme.
Ex: Ce este o arie protejata, daca cunosc arii protejate naturale din tara, ce trebuie sa facem noi sa nu mai poluam pamantul, etc.

11.2 Afisul meu ecologic
    Este o activitate unde elevii pot participa individual sau impartiti pe grupuri si vor avea de realizat un afis ecologic despre tara noastra sau despre pamant intr-un timp sabilit de catre reprezentanti, dupa care fiecare persoana/grup de persoane il vor prezenta sau il va prezenta dupa caz in fata celorlalti colegi.
    Afisul poate fi color / alb – negru / colaj de poze / etc.

11.3 Cum să ne orientăm...

Va fi organizat un poligon de orientare cu 5-7 posturi de control, prevazute cu lampioane in culorile alb-rosu si perforatoare diferit pentru fiecare post control.
Fiecare participant va primi o harta cu elemente cartografice generale, ce va avea pe margine numerotate posturile de control. Elevii vor composta fiecare post de control in casuta corespunzatoare.
Poligonul de orientare nu va avea mai mult de 100 m, posturile fiind amplasate la vedere, in camp deschis, astfel incat concurentii le vor identifica cu usurinta si vor fi supravegheati pe tot parcursul probei.
Se va organiza un punct de asteptare, un punct de start si un punct de sosire.
Desfasurarea jocului:
Exempul: Echipa VERDE, alcatuita din X ECO JUNIORI se prezinta la punctul de asteptare. Fiecare concurent primeste harta, instructiunile si sunt aliniati unul in spatele celuilalt. Din 20 in 20 de secunde cate un concurent va trece in punctul de start si va pleca in traseu. Concurentul trebuie sa composteze pe harta toate posturile si apoi sa se indrepte catre zona de sosire, unde va preda harta.
Castiga echipa care parcurge traseul in cel mai scurt timp.

11.4 Turism in Romania - Jocul de Cultura Generala

Este un joc de cultura generala ce se joaca in mediul online. Fiecare copil poate accesa pagina www.joc.drumetiimontane.ro unde va invata prin joc despre Turismul Românesc. Programul va pune o intrebare iar jucatorul trebuie sa raspunda intr-un timp foarte scurt, daca jucatorul nu stie raspunsul programul la final ii va afisa raspunsul corect iar jucatorul pe viitor va avea posibilitatea de a raspunde corect la aceasta intrebare. ( In prezent sunt peste 160 jucatori inscrisi )

11.5 Oare ne cunoastem colegii?

Copiii se impart in doua echipe egale. Doi animatori tin un cearceaf sau o panza de culoare inchisa intre cele doua echipe, in asa fel incat cele doua echipe sa nu se vada. Fiecare echipa isi alege un reprezentat prin rotatie care va sta pitit in fata cearceafului. In momentul in care animatorii lasa jos cearceaful, fiecare copil trebuie sa spuna numele celuialt copil din fata sa. Castiga echipa a carui reprezenant a spus corect si mai repede numele reprezentantului echipei adverse, iar copilul care a pierdut trece la echipa castigatoare.
O varianta mai scurta a jocului consta in inchierea acestuia dupa ce fiecare component al echipei a spus numele adversarului. Castiga echipa care a adunat mai multe persoane.

11.6 Sa alergam in sac

Acest joc se poate juca individual sau pe echipe. Primul concurent din cele cinci-sase echipa ( spre exemplu ) se introduce intr-un sac (de rafie de preferat), tinandu-se de marginile acestuia, la semnalul coordonatorului de joc, acesta se va deplasa prin sarituri repetate, pe o distanta de 20 metrii ( este recomandat ca acest joc sa se desfasoare pe iarba ) va ocolii un fanion si se va intoarce la locul de plecare. Daca exista mai multi saci si echipe se va juca in stil de stafeta. Va castiga echipa care obtine cel mai bun timp. Daca se cade pe traseu, jucatorul reia cursa insa timpul nu se opreste.

11.7 Oul si lingura

Acest joc se poate organiza pe echipe (tip stafeta) sau individual. Primul concurent va avea la dispozitie o lingura in care se aseaza un OU (fiert de preferat) iar lingura se va tine in gura sau in mana dupa caz. La semnalul coordonatorului de joc, concurentul / concurentii vor alerga pe o distanta de 20m unde vor ocolii un fanion sau mai multe dupa caz. Concurentul nu are voie sa isi aseze oul in lingura sau sa o atinga cu mana sau cu o alta mana dupa caz. Daca Oul pica din lingura jucatorul este descalificat sau echipa primeste un minus de puncte. Pentru respectarea normelor de igiena se recomanda ca fiecare concurent sa aiba lingura proprie.

11.8 Trasul sforii

Pentru a defasura acest joc avem nevoie de o frangie groasa, lunga de 10 – 15m, iar mijlocul frangiei se macheaza cu o alta sfoara colorata sau cu un fanion si se va trasa o linie (delimitare de teren, poate fi chiar si imaginara pentru a nu distruge gazonul) care va corespunde cu marcarea frangiei. Pe de o parte si alta a liniei se va lasa un spatiu de 1m latime. Jucatorii se impart in doua echipe. La semnalul coordonatorului, jucatorii apuca franghia cu ambele maini, o ridica la nivelul soldului si la comanda “start” jucatorii isi unesc fortele pentru a trage echipa adversa dincolo de delimitarea zonei.

11.9 Eu spun doar adevarul

Fiecare copil isi va nota trei lucru despre el insusi ( doua dintre acesta sa fie reale iar al treilea fals ). Cand acestia au terminat de scris, cereti fiecarui copil sa citeasca pe rand ce au scris. Apoi grupul trebuie sa ghiceasca care lucruri sunt adevarate si care au fost o minciuna. Acest joc permite copiilor sa se cunoasca mai bine.

11.10 Imparate, Imparate cat este ora?

Se va alege un copil drept Imparat care va da “porunci”, restul copiilor stau la o distanta aleasa de coordonator. Copii stau la o distanta mare si trebuie sa ia locul imparatului. Fiecare copil striga pe rand “Imparate, imparate cat este ora?”. Imparatul va raspunde la fiecare in mod diferit: 10 pasi de uriasi, 3 pasi de furnica, o mamaliga ( trbuie sa se invarte o data). Cel care se aprorie cel mai repede de el, ii va lua locul.